Технології формування і розвитку емоційної компетентності фахівців соціокультурного середовища

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7603.4.2.2021.249690

Ключові слова:

туризм, культура, соціокультурне середовище, емоційна компетентність, інновації, професійне середовище, конкурентоздатний фахівець, ефективне управління, людські ресурси

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні основи та особливості формування емоційної компетентності; осмислено і розкрито поняття емоційного інтелекту та емоційної компетентності в ретроспективі наукових досліджень; схарактеризовано структуру, складові, компоненти, чинники та функціональну роль емоційної компетентності фахівців; виокремлено методологічний підхід формування емоційної компетентності фахівців соціокультурного середовища в Україні та специфіку розвитку на сучасному етапі. Доведено, що емоційна компетентність фахівців соціокультурного середовища передбачає володіння чотирма видами навичок: керування своїми емоціями, керування емоціями інших людей, усвідомлення емоцій інших людей, усвідомлення своїх емоцій. Представлено та аргументовано технології формування і розвитку емоційної компетентності менеджерів соціокультурного середовища в Україні відповідно до викликів часу. Наголошено, що емоційна компетентність фахівців є необхідною умовою для здійснення успішної професійної діяльності в соціокультурному середовищі України; обґрунтовано висновок про те, що емоційно компетентний менеджер соціокультурного середовища – це фахівець, який володіє сукупністю знань, умінь і навичок, що дозволяють ухвалювати адекватні рішення в процесі професійної діяльності й діяти на основі результатів інтелектуальної обробки зовнішньої та внутрішньої емоційної інформації в соціокультурному середовищі України.

Біографія автора

Христина Плецан, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент, кандидат наук з державного управління

Посилання

Amstrong, M. (2014). Praktika upravleniya chelovecheskimi resursami [Human Resource Management Practice]. Piter [in Russian].

Bar-On, R. (2004). The Bar-On Emotional Quotient Inventory (EQ-i): Rationale, description, and summary of psychometric properties. In G. Geher (Ed.), Measuring emotional intelligence: Common ground and controversy (pр. 111–142). Nova Science Publishers [in English].

Bikbaeva, E. V. (2017). Imidzh i ego formirovanie [Image and its formation]. Al'manakh sovremennoi nauki i obrazovaniya, 9(52), 42–43 [in Russian].

Busel, V. T. (Comp.) (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (z dodatkamy i dopovnenniamy) [Large Explanatory Dictionary of the Modern Ukrainian Language (With Appendices and Additions)]. Perun [in Ukrainian].

Goleman, D. (2008). Emotsionalnoe liderstvo: iskusstvo upravleniya lyudmi na osnove emotsionalnogo intelekta [Emotional Leadership: The Art of Managing People Based on Emotional Intelligence]. Albina Biznes Buk [in Russian].

Goleman, D. (2021). Emotsiinyi intelekt v biznesi [Emotional Intelligence in Business] (Yu. Sheket, Trans.). Vivat [in Ukrainian].

Iacocca, L. (2013). Kar'era menedzhera [Manager career]. Popurri [in Russian].

Judge, T. A., & Kammeyer-Mueller, J. D. (2007). Personality and Career Success. In L. Peiperl & H. Gunz (Eds.), Handbook of career studies (pр. 59–78). Sage Publications [in English].

Lei, E. (2010). Kharizma. Iskusstvo proizvodit' sil'noe i nezabyvaemoe vpechatlenie. [Charisma. The Art of Making a Strong and Unforgettable Impression]. Pretekst [in Russian].

Lyusin, D. V. (2004). Sovremennye predstavleniya ob emotsional'nom intellekte [Modern concepts of emotional intelligence]. In D. V. Lyusin, & D. V. Ushakov (Eds.), Sotsial'nyi intellekt: teoriya, izmerenie, issledovaniya [Social Intelligence: Theory, Measurement, Research] (pр. 29–36). Institut psikhologii RAN [in Russian].

Mayer, J. D., & Salovey P. (1993). The Intelligence of Emotional Intelligence. Intelligence, 17(4), 433–442 [in English].

Mitchell, G. (2008). Essential soft skills for success in the 21st century workforce as perceived by Alabama business/marketing educators. https://cutt.ly/DYVgdnq [in English].

Mitina, L. M. (2002). Psikhologiya razvitiya konkurentosposobnosti lichnosti [Psychology of competitive personality development: a teaching manual]. Publishing house of NGO MODEK [in Russian].

Nosenko, E. L., & Kovryha, N. V. (2013). Emotsiinyi intelekt: kontseptualizatsiia fenomenu, osnovni funktsii [Emotional Intelligence: Conceptualization of the Phenomenon, Basic Functions]. MAUP [in Ukrainian].

Pletsan, K. V. (2018). Development of signals of success of careers of the factor socio-cultural sphere. Public Management, 3(13), 157–171 [in English].

Porter, M. (2020). Konkurentna stratehiia. Tekhniky analizu haluzei i konkurentiv. [Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors]. Nash format [in Ukrainian].

Sloun, K. (2009). Umnee, bystree, luchshe. Strategiya effektivnogo i uspeshnogo liderstva [Smarter, Faster, Better. Strategies for Effective, Enduring and Fulfilled Leadership]. Izdatelstvo Yurayt [in Russian].

Sosnovska, M. S., & Pietukhova, I. O. (2021). Tekhnolohii rozvytku emotsiinoi ekspresii yak skladnyka emotsiinoho intelektu. [Technologies of emotional expression development as a component of emotional intelligence]. Habitus, 22, 101–105. https://doi.org/10.32843/2663-5208.2021.22.17 [in Ukrainian].

The Global Innovation Index 2017. Report. The Human Factor in Innovation. 2017. https://www.globalinnovationindex.org/gii-2017-report [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-29

Як цитувати

Плецан, Х. (2021). Технології формування і розвитку емоційної компетентності фахівців соціокультурного середовища. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Туризм, 4(2), 125–137. https://doi.org/10.31866/2616-7603.4.2.2021.249690

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА МЕТОДОЛОГІЯ ТУРИЗМУ