Технології формування і розвитку емоційної компетентності фахівців соціокультурного середовища
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7603.4.2.2021.249690Ключові слова:
туризм, культура, соціокультурне середовище, емоційна компетентність, інновації, професійне середовище, конкурентоздатний фахівець, ефективне управління, людські ресурсиАнотація
У статті проаналізовано теоретичні основи та особливості формування емоційної компетентності; осмислено і розкрито поняття емоційного інтелекту та емоційної компетентності в ретроспективі наукових досліджень; схарактеризовано структуру, складові, компоненти, чинники та функціональну роль емоційної компетентності фахівців; виокремлено методологічний підхід формування емоційної компетентності фахівців соціокультурного середовища в Україні та специфіку розвитку на сучасному етапі. Доведено, що емоційна компетентність фахівців соціокультурного середовища передбачає володіння чотирма видами навичок: керування своїми емоціями, керування емоціями інших людей, усвідомлення емоцій інших людей, усвідомлення своїх емоцій. Представлено та аргументовано технології формування і розвитку емоційної компетентності менеджерів соціокультурного середовища в Україні відповідно до викликів часу. Наголошено, що емоційна компетентність фахівців є необхідною умовою для здійснення успішної професійної діяльності в соціокультурному середовищі України; обґрунтовано висновок про те, що емоційно компетентний менеджер соціокультурного середовища – це фахівець, який володіє сукупністю знань, умінь і навичок, що дозволяють ухвалювати адекватні рішення в процесі професійної діяльності й діяти на основі результатів інтелектуальної обробки зовнішньої та внутрішньої емоційної інформації в соціокультурному середовищі України.
Посилання
Amstrong, M. (2014). Praktika upravleniya chelovecheskimi resursami [Human Resource Management Practice]. Piter [in Russian].
Bar-On, R. (2004). The Bar-On Emotional Quotient Inventory (EQ-i): Rationale, description, and summary of psychometric properties. In G. Geher (Ed.), Measuring emotional intelligence: Common ground and controversy (pр. 111–142). Nova Science Publishers [in English].
Bikbaeva, E. V. (2017). Imidzh i ego formirovanie [Image and its formation]. Al'manakh sovremennoi nauki i obrazovaniya, 9(52), 42–43 [in Russian].
Busel, V. T. (Comp.) (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy (z dodatkamy i dopovnenniamy) [Large Explanatory Dictionary of the Modern Ukrainian Language (With Appendices and Additions)]. Perun [in Ukrainian].
Goleman, D. (2008). Emotsionalnoe liderstvo: iskusstvo upravleniya lyudmi na osnove emotsionalnogo intelekta [Emotional Leadership: The Art of Managing People Based on Emotional Intelligence]. Albina Biznes Buk [in Russian].
Goleman, D. (2021). Emotsiinyi intelekt v biznesi [Emotional Intelligence in Business] (Yu. Sheket, Trans.). Vivat [in Ukrainian].
Iacocca, L. (2013). Kar'era menedzhera [Manager career]. Popurri [in Russian].
Judge, T. A., & Kammeyer-Mueller, J. D. (2007). Personality and Career Success. In L. Peiperl & H. Gunz (Eds.), Handbook of career studies (pр. 59–78). Sage Publications [in English].
Lei, E. (2010). Kharizma. Iskusstvo proizvodit' sil'noe i nezabyvaemoe vpechatlenie. [Charisma. The Art of Making a Strong and Unforgettable Impression]. Pretekst [in Russian].
Lyusin, D. V. (2004). Sovremennye predstavleniya ob emotsional'nom intellekte [Modern concepts of emotional intelligence]. In D. V. Lyusin, & D. V. Ushakov (Eds.), Sotsial'nyi intellekt: teoriya, izmerenie, issledovaniya [Social Intelligence: Theory, Measurement, Research] (pр. 29–36). Institut psikhologii RAN [in Russian].
Mayer, J. D., & Salovey P. (1993). The Intelligence of Emotional Intelligence. Intelligence, 17(4), 433–442 [in English].
Mitchell, G. (2008). Essential soft skills for success in the 21st century workforce as perceived by Alabama business/marketing educators. https://cutt.ly/DYVgdnq [in English].
Mitina, L. M. (2002). Psikhologiya razvitiya konkurentosposobnosti lichnosti [Psychology of competitive personality development: a teaching manual]. Publishing house of NGO MODEK [in Russian].
Nosenko, E. L., & Kovryha, N. V. (2013). Emotsiinyi intelekt: kontseptualizatsiia fenomenu, osnovni funktsii [Emotional Intelligence: Conceptualization of the Phenomenon, Basic Functions]. MAUP [in Ukrainian].
Pletsan, K. V. (2018). Development of signals of success of careers of the factor socio-cultural sphere. Public Management, 3(13), 157–171 [in English].
Porter, M. (2020). Konkurentna stratehiia. Tekhniky analizu haluzei i konkurentiv. [Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors]. Nash format [in Ukrainian].
Sloun, K. (2009). Umnee, bystree, luchshe. Strategiya effektivnogo i uspeshnogo liderstva [Smarter, Faster, Better. Strategies for Effective, Enduring and Fulfilled Leadership]. Izdatelstvo Yurayt [in Russian].
Sosnovska, M. S., & Pietukhova, I. O. (2021). Tekhnolohii rozvytku emotsiinoi ekspresii yak skladnyka emotsiinoho intelektu. [Technologies of emotional expression development as a component of emotional intelligence]. Habitus, 22, 101–105. https://doi.org/10.32843/2663-5208.2021.22.17 [in Ukrainian].
The Global Innovation Index 2017. Report. The Human Factor in Innovation. 2017. https://www.globalinnovationindex.org/gii-2017-report [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Христина Плецан
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.