Музеї як туристичний ресурс в умовах пандемії COVID-19: виклики та нові можливості
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7603.4.1.2021.235149Ключові слова:
музей, музейна діяльність, пандемія COVID-19, онлайн-контент, інтерактивні технології в експозиції музеїв, онлайн-колекції, віртуальні музеї, цифрові виставкиАнотація
Стає все більш очевидним, що музейна діяльність і туризм – одні з найбільш постраждалих від пандемії COVID-19 секторів культури й економіки. Незважаючи на те що відвідування музеїв і туристичні подорожі під час пандемії скоротилися до мінімуму, музеї світу шукають вихід зі скрутного становища, використовують будь-які можливості відновитися та запропонувати інноваційні музейні й туристичні продукти. Для багатьох музейних закладів пандемія COVID-19 та її наслідки для сфери культури в цілому є викликом, який треба використати для переосмислення своєї діяльності, упровадження нових методів комунікації з потенційними відвідувачами музеїв і шанувальниками культурної спадщини.
У статті подано аналіз основних викликів пандемії та її наслідків у сфері культури, музейної діяльності за підсумками 2020 року та першої половини 2021 року, розглянуто очікувані та можливі зміни в музейному житті за наслідками пандемії. Подано результати дослідження фінансового стану музеїв за наслідками карантину під час пандемії COVID-19, розглянуто інноваційні практики онлайн-контенту, що пропонують музеї своїм відвідувачам під час карантину.
Посилання
Androshchuk, H. (2020, June 22). COVID-19 i muzei: ekonomichnyi vplyv, tsyfrovizatsiia, komunikatsiia, bezpeka [COVID-19 and museums: economic impact, digitalization, communication, security]. Yurydychna Hazeta online. https://cutt.ly/SnTy8sG [in Ukrainian].
Avdeeva, A. (2020, June 10). Vyzhivut tol'ko giganty: kak koronavirus unichtozhaet muzei [Only giants will survive: how the coronavirus is destroying museums]. https://trends.rbc.ru/trends/social/5ee0b1539a79479db40e0452 [in Russian].
Babarytska, V. K., Korotkova, A. Ya., & Malynovska, O. Yu. (2012). Ekskursoznavstvo I muzeieznavstvo [Guided Tours and Museum Studies] (2nd ed.). Alterpres [in Ukrainian].
Butsykina, Ye. (2020, August 6). Muzei pislia lokdaunu: vidkryvaiuchy novi napriamky rukhu [Museums after the lockdown: opening new directions]. Korydor. Zhurnal pro suchasnu kulturu. http://www.korydor.in.ua/ua/opinions/museums-after-lock-down.html [in Ukrainian].
Departament mezhdunarodnogo i regional'nogo sotrudnichestva. (2020). Kul'tura v usloviyakh pandemii COVID-19 [Culture in the face of the COVID-19 pandemic]: Digest. https://ach.gov.ru/upload/pdf/Covid-19-culture.pdf [in Russian].
Haida, L. A. (2006). Muzeieznavstvo v zakladakh osvity [Museum Studies in Educational Institutions]. Vydavnytstvo KOIPPO [in Ukrainian].
Horishevskyi, P., Kovaliv, M., Melnyk, V., & Oryshko, S. (2005). Osnovy muzeieznavstva, marketynhu ta reklamno-informatsiinoi diialnosti muzeiv [Fundamentals of Museum Studies, Marketing and Advertising and Information Activities of Museums]. Plai [in Ukrainian].
Hotsuliak, V. V. (2015). Vsesvitnia istoriia i istorychna nauka, istoriia Ukrainy, istoriohrafiia, arkhivoznavstvo, muzeieznavstvo ta bibliohrafiia: terminolohichnyi, poniatiinyi slovnykdovidnyk [World History and Historical Science, History of Ukraine, Historiography, Archival Science, Museum Studies and Bibliography: Terminological, Conceptual Dictionary reference Book]. Vydavets FOP Hordiienko Ye. I. [in Ukrainian].
Kuzmuk, O. (2010, January 26). Rol muzeiv u kulturnomu ta sotsialno-ekonomichnomu rozvytku krainy: zarubizhnyi dosvid [The role of museums in the cultural and socio-economic development of the country: foreign experience]: Analytical note. https://niss.gov.ua/doslidzhennya/gumanitarniy-rozvitok/rol-muzeiv-u-kulturnomu-ta-socialnoekonomichnomu-rozvitku [in Ukrainian].
Liubitseva, O. O., & Shparaha, T. I. (2021). Muzeinyi turyzm [Museum Tourism]. Taras Shevchenko National University of Kyiv [in Ukrainian].
Mankovska, R. (2013). Suchasni muzeini komunikatsii ta perspektyvy yikh rozvytku [Modern museum communications and prospects for their development]. Kraieznavstvo, 3, 75–84 [in Ukrainian].
Mazuryk, Z. (2016, April 22). Muzei: turyzm yak vyklyk [Museums: tourism as a challenge]. ZBRUŠ. https://zbruc.eu/node/50637 [in Ukrainian].
Ministry of culture of Ukraine. (2018, May 10). Muzei, zapovidnyky, zaklady muzeinoho typu Ukrainy [Museums, reserves, museum-type institutions of Ukraine]. http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245062916&cat_id=244908588 [in Ukrainian].
Novosti OON. (2021, April 13). V YuNESKO prizyvayut podderzhat' muzei – ikh dokhody vo vremya pandemii sokratilis' vdvoe [UNESCO calls on to support museums – their revenues halved during the pandemic]. https://news.un.org/ru/story/2021/04/1400792 [in Russian].
Rutynskyi, M. Y., & Stetsiuk, O. V. (2008). Muzeieznavstvo [Museum Studies]. Znannia [in Ukrainian].
Salata, O. O. (2015). Osnovy muzeieznavstva [Fundamentals of Museum Studies]. Tov "Nilan-LTD" [in Ukrainian].
Shevchenko, V. V., & Lomachynska, I. M. (2007). Muzeieznavstvo [Museum Studies]. University "Ukraine" [in Ukrainian].
Surmach, O. I. (2014). Muzeina sprava [Museum Business]. LNU [in Ukrainian].
UNESCO. (2020, May 18). COVID-19: UNESCO and ICOM concerned about the situation faced by the world's museums. https://en.unesco.org/news/COVID-19-unesco-and-icomconcerned-about-situation-faced-worlds-museums [in English].
Vaidakher, F. (2005). Zahalna muzeolohiia [General Museology] (V. Lozynskyi, O. Lianh, Kh. Nazarkevych, Trans.). Litopys [in Ukrainian].
Westbrook, G., & Angus, A. (2020). Тop 10 Global Consumer Trends 2020. How to Target Consumers and Build a Competitive Business Strategy. https://go.euromonitor.com/white-paper-EC-2020-Top-10-Global-Consumer-Trends.html [in English].
Westbrook, G., & Angus, A. (2021). Top 10 Global Consumer Trends 2021. https://go.euromonitor.com/white-paper-EC-2021-Top-10-Global-Consumer-Trends.html [in English].
World Tourism Organization. (2020, June 12). Tourism sustainability and statistics in the time of COVID-19. https://www.unwto.org/events/tourism-sustainability-and-statistics-in-thetime-of-covid-19 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Володимир Антоненко, Володимир Хуткий
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.