Стратегічні перспективи розвитку ринку туристичних послуг в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7603.4.1.2021.235142

Ключові слова:

індустрія туризму, ринок туристичних послуг, конкурентоспроможність, інновації, туристичні ресурси, туристичні послуги, стратегічний розвиток ринку туристичних послуг, маркетингові технології, ефективне управління

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні основи й особливості стратегічного розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Осмислено та розкрито поняття туристичного ринку послуг. Виокремлено методологічний підхід стратегічного розвитку ринку туристичних послуг в Україні та специфіку відновлення після пандемії коронавірусу. Представлено й аргументовано пріоритетні завдання розвитку індустрії туризму в Україні. Узагальнено модель процесу стратегічного управління в туризмі для туристичного підприємства. Розроблено та обґрунтовано алгоритм розробки проєкту розвитку конкурентоспроможності ринку туристичних послуг України. Обґрунтовано висновок про те, що для забезпечення стабільних темпів росту індустрії туризму необхідно визначити пріоритетні види туризму для регіонів, сприяти покращенню безпеки туристів, розвивати туристичну інфраструктуру та транспортні зв’язки, спрощувати формальності, створювати та реалізовувати туристичні продукти й послуги, які мають попит на світовому ринку, розвивати та впроваджувати швидкими темпами нові технології, використовуючи digital-інструменти.

Біографія автора

Христина Плецан, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент, кандидат наук з державного управління, доцент Навчально-наукового інституту

Посилання

Antonenko, V. S., & Khutkyi, V. (2018). Samostiinyi turyzm yak alternatyva orhanizovanomu turyzmu: perevahy, vyklyky, zahrozy [Independent tourism as an alternative to organized tourism: advantages, challenges, threats]. Bulletin of Kyiv National University of Culture and Arts. Series: Tourism, 2, 67–79 [in Ukrainian].

Bartoshuk, O. V. (2011). Modeli rozvytku industrii turyzmu (zarubizhnyi dosvid) [Models of development of the tourism industry (foreign experience)]. State and regions. Series: Economics and Busines, 2, 62–68 [in Ukrainian].

Berbekova, A., Uysal, M., & Assaf, A. G. (2021). A thematic analysis of crisis management in tourism: A theoretical perspective. Tourism Management, 86, 104342. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2021.10434 [in English].

Cabinet of Ministers of Ukraine. (2017, March 16). Pro skhvalennia Stratehii rozvytku turyzmu ta kurortiv na period do 2026 [On approval of the Strategy for the development of tourism and resorts for the period up to 2026] (Order № 1681-r.). https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249826501 [in Ukrainian].

Havryliuk, A. M. (2020). Derzhavna polityka u sferi turyzmu v Ukraini: sotsiohumanitarnyi vymir [State policy in the field of tourism in Ukraine: socio-humanitarian dimension] [Monograph]. Vydavnytstvo Lira-K [in Ukrainian].

Li, S., & Du, S. (2021). An Empirical Study on the Coupling Coordination Relationship between Cultural Tourism Industry Competitiveness and Tourism Flow. Sustainability, 13 (10), 5525. https://doi.org/10.3390/su13105525 [in English].

Liubitseva, O. O. (2015). Rynok turystychnykh posluh (heoprostorovi aspekty) [Market of tourist services (geospatial aspects)]. Altepres [in Ukrainian].

Luo, L., & Zhou, J. (2021). BlockTour: A blockchain-based smart tourism platform. Computer Communications, 175, 186–192. https://doi.org/10.1016/j.comcom.2021.05.011 [in English].

Moyle, C., Moyle, B., & Burgers, H. (2020). Entrepreneurial strategies and tourism industry growth. Tourism Management Perspectives, 35, 100–108. http://dx.doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100708 [in English].

Önder, I., & Gunter, U. (2020, September 28). Blockchain: Is it the future for the tourism and hospitality industry? Tourism Economics. http://dx.doi.org/10.1177/1354816620961707 [in English].

Pletsan, Kh. V. (2020, March 19–20). Tendentsii ta perspektyvy rozvytku rynku turystychnykh posluh Ukrainy [Trends and prospects of development of the market of tourist services of Ukraine]. In Turystychnyi ta hotelno-restorannyi biznes v Ukraini: problemy rozvytku ta rehuliuvannia [Tourism and hotel and restaurant business in Ukraine: problems of development and regulation], Proceedings of the XI International Scientific and Practical Conference, Cherkasy, Ukraine (Vol. 1, pp. 139–143). Cherkasy State Technological University [in Ukrainian].

Porter, M. (2020). Konkurentna stratehiia. Tekhniky analizu haluzei i konkurentiv [Competitive strategy. Techniques of analysis of industries and competitors]. Nash format [in Ukrainian].

Weaver, A. (2021). Tourism, big data, and a crisis of analysis. Annals of Tourism Research, 88, 158. https://doi.org/10.1016/j.annals.2021.103158 [in English].

Zadeh Bazargani, R. H., & Kiliç, H. (2021). Tourism competitiveness and tourism sector performance: Empirical insights from new data. Journal of Hospitality and Tourism Management, 46, 73–82. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2020.11.011 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-24

Як цитувати

Плецан, Х. (2021). Стратегічні перспективи розвитку ринку туристичних послуг в Україні. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Туризм, 4(1), 18–29. https://doi.org/10.31866/2616-7603.4.1.2021.235142

Номер

Розділ

СТАЛИЙ РОЗВИТОК Й АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ СФЕРИ ТУРИЗМУ TA РЕКРЕАЦІЇ