Туристичний кластер як інструмент розвитку конкурентного ринку туристичних послуг України

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.2.2020.221272

Ключові слова:

туристична галузь, кластер, конкурентоспроможність, інновації, туристичні ресурси, туристичні послуги, попит, маркетингові технології, ефективне управління, ринок туристичних послуг

Анотація

У статті проаналізовано теоретичні основи й особливості туристично-рекреаційного районування; розкривається концепція туристичного кластеру; виокремлено методологічний підхід туристично-рекреаційного районування в Україні; представлено метод кластеризації як інструменту розвитку конкурентоспроможності ринку туристичних послуг України; обґрунтовано висновок про те, що туристично-рекреаційне районування України є ефективним мультиплікативним інструментом залучення інвестицій і просування туристичних ресурсів; запропоновано алгоритм створення та розвитку туристичного кластеру на сучасному етапі

Біографії авторів

Khrystyna Pletsan, Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент, кандидат наук з державного управління, доцент кафедри готельно-ресторанного і туристичного бізнесу

Snizhana Sakharchuk, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістрантка кафедри готельно-ресторанного і туристичного бізнесу

Посилання

Beidyk, O. O. (2010). Rekreatsiini resursy Ukrainy [Recreational resources of Ukraine]. (2nd ed.) Alterpres [in Ukrainian].

Busel, V. T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Perun [in Ukrainian].

Cabinet of Ministers of Ukraine. (2017). Pro skhvalennia Stratehii rozvytku turyzmu ta kurortiv na period do 2026 [On approval of the Strategy for the development of tourism and resorts for the period up to 2026]. Order of March 16, 2017, № 1681-r. https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249826501 [in Ukrainian].

Euromonitor International. (2019). World Travel Market Global Trend Report 2019. London. http://web.euromonitor.com [in English].

Havryliuk, A. M. (2020). Derzhavna polityka u sferi turyzmu v Ukraini: sotsiohumanitarnyi vymir [State policy in the field of tourism in Ukraine: socio-humanitarian dimension] [Monograph]. Vydavnytstvo Lira-K [in Ukrainian].

Liubitseva, O. O., Pankova, Ye. V., & Stafiichuk, V. I. (2007). Turystychni resursy Ukrainy [Tourist resources of Ukraine]. Alterpres [in Ukrainian].

Pletsan, Kh. V. (2020). Tendentsii ta perspektyvy rozvytku rynku turystychnykh posluh Ukrainy [Trends and prospects of development of the market of tourist services of Ukraine]. In Turystychnyi ta hotelno-restorannyi biznes v Ukraini: problemy rozvytku ta rehuliuvannia [Tourism and hotel and restaurant business in Ukraine: problems of development and regulation], Proceedings of the XI International Scientific and Practical Conference, March 19–20, 2020, Cherkasy (pp. 139–143). Cherkasy State Technological University [in Ukrainian].

Porter, M. (2020). Konkurentna stratehiia. Tekhniky analizu haluzei i konkurentiv [Competitive strategy. Techniques of analysis of industries and competitors]. Nash format [in Ukrainian].

Posibnyk z klasternoho rozvytku [Handbook of cluster development]. (2006). http://economy-mk.gov.ua/ download/books/ClusterHandbookUkr.pdf [in Ukrainian].

President of Ukraine. (2015). Pro Stratehiiu staloho rozvytku "Ukraina – 2020" [About the Sustainable Development Strategy "Ukraine – 2020"]. Decree of January 12, 2015, № 5/2015. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015 [in Ukrainian].

Romanova, A. A. (2018). Turystychna industriia: stratehiia rozvytku ta upravlinnia [Tourism industry: development and management strategy] [Monograph]. Brahynets O. V. [in Ukrainian].

Ukrainskyi fond pidtrymky pidpryiemnytstva. ( n.d.). Klastery ta innovatsiinyi rozvytok Ukrainy. Retrieved November 24, 2020. http://ufpp.gov.ua/ckfinder/userfiles/files/ klasterS.pdf [in Ukrainian].

World Tourism Organization. (2001). Tourism Vision 2020. Vol. 7. Global Forecast and Profiles of Market Segments. https://www.e-unwto.org/doi/book/10.18111/9789284404667 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-28

Як цитувати

Pletsan, K., & Sakharchuk, S. (2020). Туристичний кластер як інструмент розвитку конкурентного ринку туристичних послуг України. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Туризм, 3(2), 144–152. https://doi.org/10.31866/2616-7603.3.2.2020.221272

Номер

Розділ

СТАЛИЙ РОЗВИТОК Й АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ СФЕРИ ТУРИЗМУ TA РЕКРЕАЦІЇ