DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7603.2.1.2019.173018

Шопінг-туризм як вагомий потенціал розвитку туристичних дестинацій. Частина 1. Теоретико-методологічні засади

Volodymyr Antonenko, Volodymyr Khutkyi

Анотація


Розвиток шопінг-туризму є явищем, яке все більше привертає уваги науковців, бізнесу та державних органів. В статті розглянуто та узагальнено основні теоретичні підходи до шопінг-туризму, що розвивалися протягом останніх років. Проаналізовано практичний симбіоз між туризмом і торгівлею, що дозволяє висвітлити економічний потенціал, який дві галузі демонструють при скоординованій роботі, а також роль державних та місцевих органів самоуправління в стратегії розвитку територій, пов’язаних з шопінг-туризмом. Нещодавно шопінг-туризм відкрив нові канали свого розвитку таким чином, що став однією з мотивацій подорожі до певної туристичної дестинації.

Ключові слова


туризм; торгівля; шопінг-туризм; теоретико-методологічні засади; розвиток туристичних дестинацій; державна підтримка; економічний потенціал

Повний текст:

PDF

Посилання


Cerdeño, V.M. (2019). Trade and tourism. Two sides of the same coin. Retrieved from https://worldshoppingtourism.com/en/trade-and-tourism-two-sides-of-the-same-coin/ [in English].

Dimanche, F. (2003). The Louisiana tax free shopping program for international visitors: a case study. Journal of Travel Research, 41(3), 311–314. https://doi.org/10.1177%2F0047287502239044 [in English].

Foo, J-A., McGuiggan, R., & Yiannakis, A. (2004). Roles tourist play: an Australian perspective. Annals of Tourism Research, 31(2), 408–427. https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.01.002 [in English].

Hedrick-Wong, Y., & Choong, D. (2015). MasterCard, 2014 Global Destination Cities Index. Retrieved from https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2014/07/Mastercard_GDCI_2014_Letter_Final_70814.pdf [in English].

Jansen-Verbeke, M. (1991). Leisure shopping: a magic concept for the tourism industry? Tourism Management, 12(1), 9–14. https://doi.org/10.1016/0261-5177(91)90024-N [in English].

Kim, S., & Littrell, M.A. (2001). Souvenir buying and intentions for self versus others. Annals of Tourism Research, 28(3), 638–657.https://doi.org/10.1016/S0160-7383(00)00064-5 [in English].

Lehto, X.Y., Cai,L.A., O’Leary, J.T., & Huan, T.-C. (2004). Tourist shopping preferences and expenditure behaviours: the case of the Taiwanese outbound market. Journal of Vacation Marketing, 10(4), 320–332. https://doi.org/10.1177%2F135676670401000404 [in English].

Magadán, M., & Rivas, J. (2014). Turismo de shopping [Shopping tourism]. Oviedo: Septem Ediciones [in Spanish].

Meng, F., Xu, Y., Hedrick-Wong, Y., & Choong, D. (2012). Tourism shopping behavior: Planned, impulsive, or experiential? International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 6(3), 250–265. https://doi.org/10.1108/17506181211246401 [in English].

Moscardo, G. (2004). Shopping as a destination attraction: an empirical examination of the role of shopping in tourists’ destination choice and experience. Journal of Vacation Marketing, 10(4), 294–307. https://doi.org/10.1177%2F135676670401000402 [in English].

Park, K., Reisinger, Y., & Noh, E. (2009). Luxury shopping in tourism. International Journal of Tourism Research, 12, 164–178. https://doi.org/10.1002/jtr.744 [in English].

Pelechá, A. (2011). Turismo de shopping: El turismo de shopping como nueva tipología de turismo [Shopping tourism: Shopping tourism as a new type of tourism]. Universidad de Valencia [in Spanish].

Reisinger, Y., & Turner, L. (2002). The determination of shopping satisfaction of Japanese tourists visiting Hawaiiand the Gold Coast compared. Journal of Travel Research, 41(2), 167–176. https://doi.org/10.1177%2F004728702237417 [in English].

Shandor, F.F., & Kliap, M.P. (2013). Suchasni riznovydy turyzmu [Modern varieties of tourism]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

Swanson, K.K., & Horridge, P.E. (2006). Travel motivations as souvenir purchase indicators. Tourism Management, 27, 671–683. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2005.03.001 [in English].

The Cabinet of Ministers of Ukraine. (March 16, 2017). Rozporiadzhennia “Pro skhvalennia Stratehii rozvytku turyzmu ta kurortiv na period do 2026 roku”, № 168-r [The Order “On Approval of the Strategy for the Development of Tourism and Resorts for the Period until2026”, No. 168-p]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80 [in Ukrainian].

The Globe Shopper Index. (2015). The Globe Shopper Index European. Retrieved from http://globeshopperindex.com/en/Download/european_paper [in English].

Timothy, D. (2005). Shopping Tourism, Retailing and Leisure. Buffalo, NY: Channel View Publications [in English].

Tosun, C., Temizkan, S.P., Timothy, D.J., & Fyall, A. (2007). Tourist shopping experiences and satisfaction. International Journal of Tourism Research, 9, 87–102. https://doi.org/10.1002/jtr.595 [in English].

Travel industry association of America(2001). The Shopping Traveler. Washington, DC: Travel Industry Association of America [in English].

TURESPAÑA. (2014). Plan de Turismo de Compras 2015 [Purchase Tourism Plan 2015]. Ministerio de Industria, Energía y Turismo y Ministerio de Economía y Competitividad. Retrieved from: http://www.tourspain.es/Documents/Plan%20de%20Turismo%20de%20Compras.pdf [in Spanish].

Wagner, T. (2007). Shopping motivation revised: a means-end chain analytical perspective. International Journal of Retail & Distribution Management, 35(7), 569–582. https://doi.org/10.1108/09590550710755949 [in English].

World Tourism Organization. (2014). AM Reports, Global Report on Shopping Tourism (Vol. 8). Madrid: UNWTO. Retrieved from: http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/am9-shopping-report_v2.pdf [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Кабінет Міністрів України. (16 березня, 2017). Розпорядження «Про схвалення Стратегії розвитку туризму та курортів на період до 2026 року», № 168-р. Взято з https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/168-2017-%D1%80.

Шандор, Ф.Ф., & Кляп, М.П. (2013). Сучасні різновиди туризму. Київ: Знання.

Cerdeño, V.M. (2019). Trade and tourism. Two sides of the same coin. Retrieved from https://worldshoppingtourism.com/en/trade-and-tourism-two-sides-of-the-same-coin/.

Dimanche, F. (2003). The Louisianatax free shopping program for international visitors: a case study. Journal of Travel Research, 41(3), 311–314. https://doi.org/10.1177%2F0047287502239044

Foo, J-A., McGuiggan, R., & Yiannakis, A. (2004). Roles tourist play: an Australian perspective. Annals of Tourism Research, 31(2), 408–427. https://doi.org/10.1016/j.annals.2004.01.002

Hedrick-Wong, Y., & Choong, D. (2015). MasterCard, 2014 Global Destination Cities Index. Retrieved from https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2014/07/Mastercard_GDCI_2014_Letter_Final_70814.pdf.

Jansen-Verbeke, M. (1991). Leisure shopping: a magic concept for the tourism industry? Tourism Management, 12(1), 9–14. https://doi.org/10.1016/0261-5177(91)90024-N

Kim, S., & Littrell, M.A. (2001). Souvenir buying and intentions for self versus others. Annals of Tourism Research, 28(3), 638–657. https://doi.org/10.1016/S0160-7383(00)00064-5

Lehto, X.Y., Cai, L.A., O’Leary, J.T., & Huan, T.-C. (2004). Tourist shopping preferences and expenditure behaviours: the case of the Taiwanese outbound market. Journal of Vacation Marketing, 10(4), 320–332. https://doi.org/10.1177%2F135676670401000404

Magadán, M., & Rivas, J. (2014). Turismo de shopping. Oviedo: Septem Ediciones.

Meng, F., Xu, Y., Hedrick-Wong, Y., & Choong, D. (2012). Tourism shopping behavior: Planned, impulsive, or experiential? International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, 6(3), 250–265. https://doi.org/10.1108/17506181211246401

Moscardo, G. (2004). Shopping as a destination attraction: an empirical examination of the role of shopping in tourists’ destination choice and experience. Journal of Vacation Marketing, 10(4), 294–307. https://doi.org/10.1177%2F135676670401000402

Park, K., Reisinger, Y., & Noh, E. (2009). Luxury shopping in tourism. International Journal of Tourism Research, 12, 164–178. https://doi.org/10.1002/jtr.744

Pelechá, A. (2011). Turismo de shopping: El turismo de shopping como nueva tipología de turismo. Universidad de Valencia.

Reisinger, Y., & Turner, L. (2002). The determination of shopping satisfaction of Japanese tourists visiting Hawaiiand the Gold Coast compared. Journal of Travel Research, 41(2), 167–176. https://doi.org/10.1177%2F004728702237417

Swanson, K.K., & Horridge, P.E. (2006). Travel motivations as souvenir purchase indicators. Tourism Management, 27, 671–683. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2005.03.001

The Globe Shopper Index. (2015). The Globe Shopper Index European. Retrieved from http://globeshopperindex.com/en/Download/european_paper.

Timothy, D. (2005). Shopping Tourism, Retailing and Leisure. Buffalo, NY: Channel View Publications.

Tosun, C., Temizkan, S.P., Timothy, D.J., & Fyall, A. (2007). Tourist shopping experiences and satisfaction. International Journal of Tourism Research, 9, 87–102. https://doi.org/10.1002/jtr.595

Travel industry association of America(2001). The Shopping Traveler, Washington, DC: Travel Industry Association of America.

TURESPAÑA. (2014). Plan de Turismo de Compras 2015, Ministerio de Industria, Energía y Turismo y Ministerio de Economía y Competitividad. Retrieved from http://www.tourspain.es/Documents/Plan%20de%20Turismo%20de%20Compras.pdf.

Wagner, T. (2007). Shopping motivation revised: a means-end chain analytical perspective. International Journal of Retail & Distribution Management, 35(7), 569–582. https://doi.org/10.1108/09590550710755949

World Tourism Organization. (2014). AM Reports, Global Report on Shopping Tourism (Vol. 8). Madrid: UNWTO. Retrieved from http://cf.cdn.unwto.org/sites/all/files/pdf/am9-shopping-report_v2.pdf





Copyright (c) 2019 Володимир Антоненко, Володимир Хуткий

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |