DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7603.2.2018.154588

Туристичний потенціал Словаччини: реалізовані можливості, перспективи підвищення ефективності використання

Jozef Zatko

Анотація


Стаття присвячена розгляду сучасного стану туристичного потенціалу Словаччини та аналізу можливостей підвищення його ефективності для розбудови туристичного ринку країни. Аналіз туристичного потенціалу Словаччини показав, що галузь стрімко розвивається завдяки наявності у країні унікальних природньо-рекреаційних та історико-культурних ресурсів. Однак, через недостатньо високий рівень сервісу, нерозвинену туристичну інфраструктуру, країна не у змозі реалізувати свій потенціал. Для того, щоб досягти більш високих темпів зростання туристичної галузі, Словаччина повинна реалізувати комплекс довгострокових і короткострокових цілей, визначити ключові ринки, адаптувати туристичний продукт до світового рівня, стабілізувати ринок туристичних послуг і отримати нові ринки для існуючих туристичних продуктів. З метою розкриття теми застосовується цілий ряд методик, властивих для географічних та економічних наук: методи аналізу, системний, діалектичний, економіко-порівняльний, географо-економічний. Мета цієї роботи: дослідити туристичний потенціал Словаччини та визначити можливості підвищення ефективності його використання для розбудови туристичного ринку країни. Показано, що окремі програми розвитку туристичного ринку країни, вже сьогодні успішно втілені в життя. Завдяки державно-приватного партнерства, в країні створено досить сприятливі умови для розвитку як організованого міжнародного і внутрішнього туризму, так і для самостійних подорожей. Згідно з рейтингом розвитку туризму, Словаччина є абсолютним лідером за такими показниками, як валовий внутрішній продукт на душу населення, частка туризму у ВВП, кількість іноземних туристичних поїздок, а також місце в рейтингу конкурентоспроможності туристичного сектора країни. На підставі проведених досліджень ефективності використання туристичного потенціалу країни виконано SWOT-аналіз туристичної галузі.

Ключові слова


туристичний потенціал; Словаччина; природньо-рекреаційні ресурси; державно-приватне партнерство; ефективність використання потенціалу; міжнародний туризм

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Bratislava Airport. Retrieved from https://www.bts.aero [in English].

EU reaches deal to grant visa-free travel to 50 million Ukrainians and Georgians. Retrieved from https://www.schengenvisainfo.com/news/eu-reaches-deal-grant-visa-free-travel-50-million-ukrainians-georgians/ [in English].

Finančnej správy Slovenská republika [Financial Report Slovak Republic]. Retrieved from www.financnasprava.sk [in Slovak].

Henley & Partners Passport Index. Retrieved from www.henleypassportindex.com [in English].

Kučerová, J., & Magátová, I. (2016). Cieľové trhy cestovného ruchu Slovenska a ich osobitosti: Generating markets in Slovak tourism and their specific features [The target markets of tourism in Slovakia and their specificities: Generating markets in Slovak tourism and their specific features]. In Ekonomická revue cestovného ruchu: vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela [Economic Review of Tourism: Scientific journal of the Faculty of Economics, Matej Bel University] (49 (1), pp. 13–23). Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB [in Slovak].

Kvítková, Z. (2016). Potenciál cestovního ruchu Slovenska pro nabídku outdoorových aktivit na českém trhu generaci Y [The potential of tourism in Slovakia for the supply of outdoor activities on the Czech market to generation Y]. In Ekonomická revue cestovného ruchu: vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela [Economic Revue of Tourism: Scientific journal of the Faculty of Economics, Matej Bel University] (49 (4), pp. 227–235). Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB [in Slovak].

Maráková, V., & Medvedová, M. (2016). Možnosti zdokonalenia organizácie a financovania cieľových miest na Slovensku. [Possibilities of improving the organization and financing of destinations in Slovakia]. In Ekonomická revue cestovného ruchu: vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela [Economic Revue of Tourism: Scientific journal of the Faculty of Economics, Matej Bel University] (49 (2), pp. 100–111). Banská Bystrica: Ekonomická fakulta UMB [in Slovak].

Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky [Ministry of Transport and Construction of the Slovak Republic]. Retrieved from http://www.telecom.gov.sk [in Slovak].

Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky [Ministry of Economy of the Slovak republic]. Retrieved from https://www.economy.gov.sk/ [in Slovak].

Satelitný účet cestovného ruchu v Slovenskej republike [Satellite Tourism Account in the Slovak Republic]. Retrieved from www.portal.statistics.sk [in Slovak].

Slovenská agentúra pre cestovný ruch [Slovak Tourism Agency]. Retrieved from http://www.sacr.sk/sacr/statistiky [in Slovak].

Štatistický úrad Slovenskej republiky [Statistical Office of the Slovak Republic]. Retrieved from http://www.slovakia.org/regions [in Slovak].

Travel in Slovakia good idea. Retrieved from www.slovakia.travel [in English].

Turizmus má veľký potenciál pre rozvoj, potrebuje viaceré opatrenia [Turism has great potential for development, it needs a number of measures]. (2017). Retrieved from https://www.teraz.sk/slovensko/turizmus-ma-velky-potencial-pre-rozvoj/%20282853-clanok.html [in Slovak].

Up! City. Retrieved from www.upcity.sk [in English].

US Department of State – Bureau of Consular Affairs. Retrieved from https://travel.state.gov/content/travel.html [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2018 Йозеф Затко

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

© Copyright    |   Керівництва для авторів   |   Редакційна політика   |   Редакційний штат   |   Контакти   |