Електронна комерція в туризмі: практика, проблеми, перспективи
DOI:
https://doi.org/10.31866/2616-7603.1.2018.150237Ключові слова:
електронна комерція, туризм, інформаційні технології, глобальна мережа, правове регулюванняАнотація
Стаття присвячена розгляду проблеми використання сучасних інструментів електронної комерції в сфері туризму. З метою розкриття теми застосовуються методи об’єктивності та системності для встановлення основних переваг та недоліків використання електронної комерції у господарській діяльності туристичного підприємства. Мета cтатті – визначення стану та перспектив розвитку електронної комерції на ринку туристичних послуг, а також аналіз міжнародного досвіду в сфері законодавчого регулювання електронної торгівлі. Разом із швидким розповсюдженням засобів електронного платежу, розвитком комунікаційних мереж та зростанням кількості потенційних користувачів Інтернет, електронна комерція перетворилася на один з важливих каналів збуту туристичних послуг, збільшуючи при цьому прибутковість та конкурентоспроможність підприємств. Одним з важливих факторів, який перешкоджає стрімкому розповсюдженню електронного туризму в Україні, є недосконалість нормативно-правової бази. Після запровадження дійових правових механізмів взаємодії продавця та споживача туристичних послуг електронні продажі можна зробити одним із сучасних та ефективних способів реалізації туристичного продукту.
Посилання
Dmytrychenko, M.F. (2012). Informatsiine zabezpechennia turyzmu [Information provision for tourism]. Kyiv: NTU [in Ukrainian].
Ivanova, O.M. (2016). Upravlinnia informatsiinymy potokamy turystychnykh pidpryiemstv [Management of information flows of tourist enterprises]. Sumy: Universytetska knyha [in Ukrainian].
Kozlovskyi, Ye.V. (2016). Osoblyvosti vykorystannia suchasnoho prohramnoho zabezpechennia dlia avtomatyzatsii roboty turystychnykh pidpryiemstv [Features of using modern software to automate the work of tourism enterprises]. Heohrafiia ta turyzm, 38, 23–31 [in Ukrainian].
Kozlovskyi, Ye.V. (2017). Vplyv elektronnoi komertsii na rozvytok suchasnoho turystychnoho biznesu [Influence of e-commerce on the development of modern tourism business]. International Journal of Innovative Technologies in Economy, 5 (11), 25–27 [in Ukrainian].
Kozlovskyi, Ye.V., & Tkachenko, Ye.V. (2018). Problemy pravovoho rehuliuvannia elektronnoi komertsii na turystychnomu rynku [Problems of legal regulation of e-commerce in the tourist market]. Investytsii: praktyka ta dosvid, 7, 101–104 [in Ukrainian].
Pro elektronnu komertsiiu [About e-commerce]. Zakon Ukrainy. (2017, 26 April). Ofitsiinyi portal Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/675-19 [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia planu zakhodiv shchodo derehuliatsii hospodarskoi diialnosti ta vyznannia takymy, shcho vtratyly chynnist, deiakykh rozporiadzhen Kabinetu Ministriv Ukrainy [On approval of the plan of measures on deregulation of economic activity and the recognition of invalidations of certain orders of the Cabinet of Ministers of Ukraine]. Rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukrainy. (2017, 11 October). Ofitsiinyi portal Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/615-2016-%D1%80 [in Ukrainian].
Tsyvilnyi kodeks Ukrainy [The Civil Code of Ukraine]. (2018, 07 May). Ofitsiinyi portal Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/435-15 [in Ukrainian].
Typovyi zakon YuNSITRAL pro elektronni pidpysy [UNCITRAL Model Law on Electronic Signatures]. (2007, 25 May). Ofitsiinyi portal Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_937 [in Ukrainian].
Typovyi zakon YuNSITRAL pro elektronnu torhivliu [UNCITRAL Model Law on Electronic Commerce]. (2007, 25 May). Ofitsiinyi portal Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/995_321 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Євген Козловський
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори зберігають авторські права на статтю та одночасно надають журналу право його першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим особам вільно поширювати опубліковану статтю з обов’язковим посиланням на її авторів та першу публікацію.
Журнал дозволяє авторам зберігати авторські права і права на публікації без обмежень.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання на роботу в електронному репозитарії установи.